Photoshop skola-hur man gör runda hörn på en bild


Mikaela

bra tips! Exakt vad jag letade efter ;)

DATUM: 2011-03-11 | TID: 16:40:09
BLOGG/HEMSIDA: http://mikaelaljungberg.blogg.se/
Ami

HEJ :) Jag undrar om du vet hur man laddar upp en psd/pdd fil för att ha den som header på blogg.se...

Jag vill nämligen ha en genomskinlig bakgrund på min header och jag vet inte om den genomskinliga bakgrunden är kvar om jag sparar den som jpeg fil.



KRAM! :D



Föresten här är ett bra tips för hur man gör runda hörn utan att måla, väldigt enkelt :)



http://www.moderskeppet.se/tips/tips-56-gor-runda-horn/

DATUM: 2012-01-10 | TID: 15:17:25
Ami

Här är min blogg: amiz.blogg.se

DATUM: 2012-01-10 | TID: 15:18:03
Per-Arne Carlman

Lite frågor ang. runda hörn! Klicka på blockteckenet. Hittar ej det ?
OK rutan kommer ej upp när jag ska markera ?
Klicka på markera>omvänd. Förstår ej ?
Lite sudigt och luddigt skrivet tycker jag eller så förstår jag inte.
Tacksam för hjälp. Tack på förhand.

Svar: Förlåt att jag inte har förklarat så bra i inlägget, jag skrev det när jag var 11år så det är nog därför hehe :P
-Jag skrev klicka på BOCKtecket alltså den här lilla gröna ikonen brevid krysset.
- Den här rutan som ska komma upp när du ska markera frågar om du vill göra formlagret till ett vanligt lager så då är det bara att klicka OK. Men om det rutan inte kommer upp så är det bara att fortsätta :)
- När jag skriver Markera> Omvänd så menar jag att du ska först klicka där det står markera uppe i vänster hörnet i den här menyn där det står typ Arkiv, redigera, bild, förbättra.. osv.. Sen när du håller musen över markera så kommer det fler alternativ, då ska du klicka på omvänd.

Använder du Photoshop elements? för isånnafall ska det här funka men ifall du har typ Photoshop cs6 så göra man lite annorlunda! Men det är bara fråga igen om det är något som du undrar! :D
brabloggdesigner.blogg.se

DATUM: 2013-12-03 | TID: 17:34:51
Nathaly

Hej :)

Ja har letat runt om hur man gör runda hör i PS och hamnade här. Men jag måste göra något fel för överallt så står det likadant men de som dom gör funkar inte på min photoshop cs6.

Att markera så att det blir en färg (tex svart) på bilden funkar men sen tar de stopp. Ctrl + t funkar inte ens att göra som du skrev och de kommer inte upp något lager där de står "Form 1" och när jag trycker på trollstaven och markerar så kommer det inte upp någon ruta där det står "OK". Sen så har jag PS på engelska så när jag kommer till markera>omvänd så vet jag inte vart jag ska klicka eftersom de inte står på svenska :)

DATUM: 2014-06-05 | TID: 22:52:13
BLOGG/HEMSIDA: http://nnathaas.blogg.se

SKRIV DITT NAMN HÄR:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (BARA JAG SER DEN)


BLOGG/HEMSIDA:


OCH NU KAN DU SKRIVA DET DU VILLE SÄGA HÄR:

Trackback