bloggdesign tips: Ändra färg, storlek och typsnitt på texten i kodmallen


Anonym

hej Mikaela! Kan du nångång visa i photoshop hur du gör dina färgglada texter till inläggen? asså t.ex. i lördagsgodis inläggen har du en massa fina texter och bilder. och om man gör det i photoshop, hur sparar man så att man får ett inlägg liknande lördagsgodis inläggen? åh gud blev jättekomplicerat men hoppas du förstod. om du inte fattade så säg bara till (: sjukt fin blogg du har!

DATUM: 2013-11-10 | TID: 13:27:56
Edvina

Jag skulle gärna vela veta hur man får bort punkterna i menyn (om du kollar i min meny så förstår du) för jag blir gaaalen för dom går inte att få bort :(

DATUM: 2013-11-10 | TID: 17:44:17
Edvina

Min blogg: edvinaas.blogg.se

DATUM: 2013-11-10 | TID: 17:44:49
Edvina

Och jag undrar hur man ändrar färg på sakerna som är under själva huvudtexten i menyn. Asså det som står under till exempel under "Kategorier" vill jag ändra färg på kategorierna!

Svar: Det gör du i kodmallen där det står:.nav a { color: #000000; text-decoration: none;}
.nav a:hover { color: #333; }

på "nav a" de ändrar du vilken färg du vill att kategorierna, arkivet och länkarna till senaste inläggen ska ha.

på "nav a:hover" ändrar du vilken färg du vill att de ska ha när man håller musen över de! :D

jag gjorde ett inlägg för längesen där jag skrev om lite sånna här saker! läs det så kanske det hjälper lite! -> http://brabloggdesigner.blogg.se/2011/january/om-klickbart.html#comment
brabloggdesigner.blogg.se

DATUM: 2013-11-10 | TID: 17:49:40
BLOGG/HEMSIDA: http://photobyedvina.blogg.se/
Moa

I menyn så t.ex dina arkiv länkar är jätte fina! Det är såna fula streck under mina länkar... hur tar man bort det?

Svar: här har jag gjort ett inlägg om hur man tar bort det :D -> http://brabloggdesigner.blogg.se/2011/january/om-klickbart.html#comment
brabloggdesigner.blogg.se

DATUM: 2013-11-17 | TID: 18:05:48
BLOGG/HEMSIDA: http://monation.blogg.se
selma

Huur centrerar man texten? om du kollar min blogg (testblogg) så kan du se att det står senaste/kategorier/arkiv. Men senaste hamnar snett /: hoppas du förstår!

Svar: Prova att gå in i kodmallen. där där du har skrivit det där med senatse står det vär typ < div balalal>Senaste< /div > eller något sånt. Lägg till < p align="center" > innan och sen < /p >ett efter så ska det nog funka! :D

ta bort alla mellanrumen mellan alla < och > och texten för jag var tvungen att skriva så för annars funakde det inte :/
brabloggdesigner.blogg.se

DATUM: 2013-12-09 | TID: 18:55:41
BLOGG/HEMSIDA: http://hejjagheterko.blogg.se
Celina

Hur gör du så att du får året på raden ovanför månaderna? :)

Svar: Förlåt att jag svarar sjukt sent men bättre sent än aldrig ju :P Jag har liksom gjort året som en rubrik så det är därför de är större och står på en egen rad :)
brabloggdesigner.blogg.se

DATUM: 2013-12-12 | TID: 14:02:13
BLOGG/HEMSIDA: http://www.photobycelina.blogg.se
Filippa

Jag vill gärna att du visar hur man får bakgrund istället för färg och som rubriker över sina kategorier (som du har Anna, tips, foto osv..).
Skulle bli galet glad om du tog upp detta! :)

Svar: Hej! jag har sett alla dina frågor du har ställt men jag förstår inte några riktigt. Jag förstår inte riktigt vad du menar i den här frågan. Men maila mig på [email protected] så kan jag hjälpa dig med allt du vill ha hjälp med :D
brabloggdesigner.blogg.se

DATUM: 2013-12-30 | TID: 08:59:10
BLOGG/HEMSIDA: http://mydayishappy.blogg.se

SKRIV DITT NAMN HÄR:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (BARA JAG SER DEN)


BLOGG/HEMSIDA:


OCH NU KAN DU SKRIVA DET DU VILLE SÄGA HÄR:

Trackback