I december åker jag till berlin!


Hanna

Jag var i Berlin i somras. Det var hur mysigt och roligt som helst! Jag bor inte i närheten av starbucks, så jag blev jätteglad när det fanns jättemånga starbucks i Berlin :). När vi var där var vi i köpcentret Alexa. Det fanns jättemånga affärer där. Det finns också guidade rundturer i Berlin där man får åka dubbeldäckare. Vissa turer är dyra och vissa billigare, men det var så värt pengarna. Man åkte förbi så många intressanta platser och jag önskar att jag kunde göra det igen haha. På bilden du la upp är det ju ett högt torn. Det är Berlins högsta byggnad och vi åkte upp i den stora bollen. Det var bra utsikt, men vi fick vänta i flera timmar innan vi fick åka upp så det var inte riktigt värt pengarna :/. Om ditt hotell ligger nära torget Alexander platz, gå dit! Därifrån går sånna där rundtursbussar och där ligger gallerian Alexa och även affären New Yorker. Det hotellet vi bodde på hette Alex, och det låg nära en massa restauranger. Vi åt på samma ställe 2 dagar i rad för att det var så god mat där haha. Kommer tyvärr inte ihåg vad det hette. Ha det så kul i Berlin!

Svar: åhh tack för alla tips! längtar såå mycket till Berlin nu! :D
brabloggdesigner.blogg.se

DATUM: 2013-11-17 | TID: 09:41:21
BLOGG/HEMSIDA: http://www.hannabaloo.blogg.se
POOS

Jag älskar Berlin! Saker som du måste se är såklart muren, minnesmonumenten och stan vid Mitte (som du har på bilden ;))
Tornet som är med på bilden kan man åka upp i men det gjorde aldrig vi tyvärr.
Det finns även ett sjukt stort Zoo vid Mitte som är hur fett som helst!
Berlin är en sjukt vacker stad med väldigt fina detaljer på husen så ta med kameran och fulla batteri.
Det kommer behövas :)

Svar: ÅHH VAD KUL ALLT LÅTER! TACK FÖR ALLA TIPS! :D
brabloggdesigner.blogg.se

DATUM: 2013-11-17 | TID: 11:49:39
BLOGG/HEMSIDA: http://www.fames.se/POOS
Sofia

Vad kul!

DATUM: 2013-11-17 | TID: 16:49:46
BLOGG/HEMSIDA: http://skimmer.blo.gg
Cassandra

Hur får du din We heart it "ikon/bilder" i din meny? skulle vilja ha det :D

Svar: Om du går in på weheartit.com och sen håller musen över den här lilla pilen i höger hörnet och så klickar du på goodies så finns koderna där :D
brabloggdesigner.blogg.se

DATUM: 2013-11-17 | TID: 17:30:00
BLOGG/HEMSIDA: http://cassandraaw.blogg.se
Matilda

Gud så kul! :D Ska vara där på konfa läger i typ februari! Haha, då får du tipsa om ställen man kan åka till! ;)

Svar: Åh vad kul! :D Japp :D
brabloggdesigner.blogg.se

DATUM: 2013-11-17 | TID: 19:32:24
BLOGG/HEMSIDA: http://matiiildaa.blogg.se
Cookie skånes största alternativa sminkblogg

det är jättemysigt i tyskland till julen åker alltid över varje år.

the shit shop i berlin had svin snygga kläder!! vet dock inte riktigt vart den ligger. men du kan googla :D

DATUM: 2013-11-24 | TID: 22:09:56
BLOGG/HEMSIDA: http://cookielicious.blogg.se
Anna

Det finns Brandy Melville där tror jag, googla vart det finns :)

DATUM: 2013-11-25 | TID: 08:41:30

SKRIV DITT NAMN HÄR:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (BARA JAG SER DEN)


BLOGG/HEMSIDA:


OCH NU KAN DU SKRIVA DET DU VILLE SÄGA HÄR:

Trackback